Hva spiller du NÅ?

Home Forums Norsk Hva spiller du NÅ?

This topic contains 76 replies, has 4 voices, and was last updated by Sigbjørn Vindenes Egge Sigbjørn Vindenes Egge 3 months, 2 weeks ago.

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 77 total)
  • Author

Et det bra? Eg har berre høyrt “mainstream-albumet” med diverse songar.

Er jo ikke helt der oppe med SPARTACUS og THE AGONY AND THE ECSTASY og sånn, selvsagt, men en sjarmerende kort sak. Noe jazz, noe dissonans, mest varmt og intimt drama score. Men vi husker naturligvis best bruken av eksisterende låter fra denne filmen.

Any good? I’m only familiar with his music to the Poirot TV-series.

Her kan du snakke norsk! 😉

Jepp, det er bra — som alt jeg har hørt av Gunning, egentlig. POLLYANNA er også fin, og POIROT, men KARAOKE/COLD LAZARUS er den suverene favoritten. Spesielt COLD LAZARUS-delen av albumet. Fantastisk serie også.

Forrest Gump

A Fistful of Sounds

Musikk av Schubert?

Ja, hele Quartet in D Minor. Tar opp veldig mye plass på albumet (70%?), men så er det bare rundt 25 minutter med originalt Kilar-materiale, så det gir vel en slags mening. Men det er fint, da har jeg liksom det stykket også.

Det er ein fantastisk kvartett! Grandios og mørk, meir som ein symfoni for kvartettbesetning. Kven spelar på kvartetten? Favorittinnspelinga mi er med Hagen Quartett. Er Kilar sitt materiale verdt å sjekke ut?

Ja, det er en flott kvartett — men usedvanlig lang på over 40 minutter. Vet faktisk ikke hvem som spiller, da jeg kun har en digital kopi og ingen liner notes. Men det må sikkert stå et sted.

Kilars musikk er ‘fetteren’ til DRACULA i stil, egentlig. Ikke fullt så storslått, men de samme kvasi-minimalistiske, lidende strukturene.

Viewing 15 posts - 61 through 75 (of 77 total)

You must be logged in to reply to this topic.