Oppdagelser: 2018

Hjem Forum Norsk Oppdagelser: 2018

Dette emnet inneholder 5 svar, har 4 deltakere og ble sist oppdatert av Thor Joachim Haga Thor Joachim Haga 4 måneder, 4 uker siden.

Viser 6 innlegg - 1 til 6 (av totalt 6)
  • Forfatter
    Thor Joachim Haga
    Thor Joachim Haga
    Nøkkelmester

Er det noen spesielle utgivelser i 2018 (enten nye scores eller gjenutgivelser av gamle) som du har bitt deg merke i, som har vært positive overraskelser og oppdagelser?

Jeg kjøpte nylig THE SHAPE OF WATER. Desplat er strengt tatt ingen favoritt, og det var mest for å sjekke ut hva som regnes som Oscar-verdig nå om dagen. 🙂 Men det var et hyggelig bekjentskap – synes Desplat serverer noen overraskende gjennomførte, luftige og transparente komposisjoner her. Og “hyggelig” er i grunnen en god beskrivelse av lytteropplevelsen. Og det er bare positivt ment!
    Men jeg har bare hørt på den én gang hittil, så det er for tidlig å si om inntrykket vil feste seg eller om det “går av i vasken” etter hvert.

For min del er årets funn så langt i år Stephen Oliver sin musikk til kostymedramaet Lady Jane (1986), utgitt av Quartet Records i fjor. Følg linken under for å høyre utdrag, og sjekk spesielt ut The Hunt!

http://www.quartetrecords.com/lady-jane.html

Lady Jane

Jon Aanensen
    Deltaker

Thief Of Hearts (Faltermeyer) 2018 utgaven var en gøy utgivelse, med nye liner notes og bonusspor.

Thor Joachim Haga
    Thor Joachim Haga
    Nøkkelmester

Thief Of Hearts (Faltermeyer) 2018 utgaven var en gøy utgivelse, med nye liner notes og bonusspor.

Den skulle jeg gjerne sjekket ut. Men har ikke originalutgivelsen heller. Hvordan er det med score ratioen mellom de to?

Thor Joachim Haga
    Thor Joachim Haga
    Nøkkelmester

Toydrums FUTURE WORLD er en elektronisk oppdagelse i år (se ‘hva spiller du nå’-tråden for cover). Synes deres forrige score, PREVENGE, også var bra, men denne er hakket mer melodisk og mindre ‘gritty’.

Viser 6 innlegg - 1 til 6 (av totalt 6)

Du må være innlogget for å svare på dette emnet.